Ostbrickorna som lockar till köp
På Falbygdens har vi skapat tre moderna koncept på ostbrickor som kan öka din merförsäljning: Ostbricka to go, Ostbricka to n’joy och Ostbricka to share.
I takt med att gästerna och kunderna har blivit mer medvetna om ost växer nyfikenheten fram för nya sätt att äta den på. Det ställer högre krav på att ostbrickor och osttallrikar ska ha spännande tillbehör som lyfter ostarnas smaker och texturer till en ny nivå. Många vill även ha möjlighet att ta med sig en ostbricka som takeaway för att kunna njuta den senare varsomhelst.
Efterfrågade ostbrickor
Våra tre olika koncept är efterfrågade och anpassade utifrån olika typer av servering och kök. Falbygdens välkända kvalitetsostar ingår i alla, dels våra svenska klassiker, dels också fina utvalda ostar från hela Europa. Ostbricka to go passar butiker och lunchrestauranger som även säljer hämtmat, Ostbricka to n’joy riktar sig främst till pubar och barer med lättare servering och Ostbricka to share är till för krogar med mer avancerad matlagning där gästerna gärna delar på en ostbricka som en del av måltiden.
Vi tog hjälp av välkända kocken och ostexperten Roland Persson, som skapade 16 ostbrickor till våra olika säljkoncept. Alla med roliga och välkomponerade tillbehör.