Yoggi släpper årets smak 2025: Hairy Berry

Under vecka 37 lanseras ännu en himmelskt god Yoggi. Säg hej till Hairy Berry, en frisk fräsching med smak av kiwi, krusbär och äpple!

Hela svenska folkets frukostkompis Yoggi får i september ännu en familjemedlem. Varje år sedan 2010 har Yoggi Årets smak lanserats. I år 2025 heter den Hairy Berry och har en fin fräschör från kiwi och krusbär samt sötma från äpple. 

Namnet? Det kommer såklart från de lite ludna bären kiwi och krusbär. Ja, botaniskt sett är faktiskt kiwi ett bär, även om vi till vardags kallar den frukt.

Kiwi, krusbär och äpple tar dig till himlen

Säkert är i alla fall att smakkombinationen av friskhet och syra från bären och äpplets söta aromer kittlar dödsskönt i gommen. Och den gröna sköna yoghurten blir en ny värdig medlem i Yoggidise, Yoggis himmelskt goda paradis som vi tidigare har mött i reklamfilmer.

Efter lanseringen kommer Yoggis nya smak att marknadsföras med inspiration från sociala medier-trenden med self tapes, det vill säga inspelningar till auditions och castingar som skådespelare och amatörer gör hemma.

I höstens TikTok-kampanj delar Yoggi guldkornen på jakten på Hairy Berry, en iscensatt audition där tio skådespelar med riktigt snyggt hår ”provspelar” för rollen som Hairy Berry. 

Håll utkik efter fantastiska frisyrer!

Förra årets smak Cherrylicious ligger i Yoggi-toppen

Förra årets Yoggismak Cherrylicious fortsätter att göra succé. Och har seglat upp på fjärdeplatsen bland Yoggis mest sålda yoghurtar. Mycket tätt efter ettan Jordgubb&Smultron och Samoa och Skogsbär som dagligen fajtas om andra- och tredjeplatsen. Körsbärsyoghurten är så populär att den nu också kommer i en laktosfri variant. Hälften av alla Yoggismaker finns laktosfria.

Cherrylicious kommer i höst också att dyka upp på TikTok, på tema tarot. Mottagningen med tarotkort, seansbrädor och spåkulor har inspiration från Yoggis värld!

Älskad yoghurt med älskad merch

Cherrylicious snälla och humoristisk reklamkampanj med sexanspelningar blev viral. Postern med texten ”En snabbis på morgonen” väckte starkt habegär och Arlas kundcenter blev nerringt. Sammanlagt har Arla skicka ut 2 000 exemplar till körsbärsyoghurtens fans.

Även en ljusblå keps med texten ”Himla god” fram och ”Yoggi” som delats ut till influencers har blivit riktigt poppis.

Och apropå himmelskt god, det är fakta. Femtiotreåringen Yoggi är enligt konsumentundersökningar Sveriges godaste fruktyoghurt. Därför säger vi numera Himla god fruktyoghurt, Sveriges godaste faktiskt.